@misc{Andruszkiewicz_Krzysztof_Badanie_2016, author={Andruszkiewicz, Krzysztof and Śmiatacz, Krzysztof and Schulz, Maciej}, identifier={DOI: 10.15611/pn.2016.459.21}, year={2016}, rights={Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics, 2016, Nr 459, s. 222-231}, language={pol}, abstract={Celem głównym tekstu są rozważania metodyczne związane z istotą ankiety telefonicznej – komórkowej (ATK). ATK zalicza się do pośrednich sondażowych metod zbierania danych pierwotnych z pośrednim udziałem ankietera. Autorzy tekstu skupili się na wykorzystaniu telefonu i wiadomości SMS jako instrumentu pomiarowego w badaniach marketingowych i jednocześnie komunikacyjnego kanału „dwukierunkowego” (zarówno pytania, jak i odpowiedzi przesyłane są przez SMS) i „jednokierunkowego” (pytania lub odpowiedzi przesyłane są przez SMS). Przedstawiono przykłady wykorzystania tych kanałów, korzystając z literatury przedmiotu oraz wyników badania własnego, w którym wykorzystano SMS jako kanał „jednokierunkowy”. Do pozyskiwania respondentów, którymi byli pacjenci Centrum Onkologii w Bydgoszczy (COB) i skłonienia ich do wypowiedzi, wykorzystano ulotkę. Badanie potwierdziło, że forma ulotki wydaje się dobrym instrumentem w organizacji i przebiegu badania przy zastosowaniu ATK}, type={artykuł}, title={Badanie opinii z wykorzystaniem ankiety telefonicznej – komórkowej (ATK)}, keywords={ankieta telefoniczna – komórkowa, ATK, SMS, text-based survey, SMS-based survey}, }