@misc{Bartłomowicz_Tomasz_Segmentacja_2025, author={Bartłomowicz, Tomasz and Bąk, Andrzej}, identifier={DOI: 10.15611/2025.63.4}, year={2025}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, description={Cytuj jako: Bartłomowicz, T. i Bąk, A. (2025). Segmentacja rynku na podstawie preferencji konsumentów z zastosowaniem modeli klas ukrytych w środowisku R. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.}, description={s. 182}, description={Publikacja dostępna wyłącznie na terenie kampusu Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, description={Nota copyright obowiązuje do 30 kwietnia 2026. Od 1 maja 2026 publikacja dostępna na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowe (CC BY-SA 4.0).}, publisher={Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu}, language={pol}, abstract={[Monografia prezentuje współczesne, ilościowe podejście do segmentacji rynku oparte na modelach klas ukrytych (LCA), podkreślając ich potencjał w badaniach marketingowych. Autorzy omawiają kluczowe zagadnienia związane z preferencjami i zachowaniami konsumentów, jak również zagadnienia związane z klasyfikacją i analizą skupień. W części empirycznej przedstawiono przykłady zastosowania LCA z wykorzystaniem pięciu pakietów programu R (LCAvarsel, poLCA, stepmixr, multilevLCA, flexmix), wskazując ich funkcjonalność i przydatność w badaniach rynkowych. Całość publikacji uzupełniają studia przypadków, które krok po kroku ilustrują praktyczne wykorzystanie modeli klas ukrytych w procesie segmentacji rynku opartej na preferencjach konsumentów.] z zapowiedzi}, type={książka}, title={Segmentacja rynku na podstawie preferencji konsumentów z zastosowaniem modeli klas ukrytych w środowisku R}, keywords={segmentacja, preferencje konsumentów, analiza klas ukrytych, program R}, }