@misc{Dziechciarz_Marta_Marketing_2007, author={Dziechciarz, Marta}, year={2007}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, description={Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Taksonomia (14); 2007; nr 1169, s. 523-532}, language={eng}, abstract={W opracowaniu podjęto problem zastosowań metod analizy skupień. Szczególną uwagę poświęcono zastosowaniom marketingowym. Metody klasyfikacji oferują szereg możliwości aplikacyjnych w zagadnieniach marketingowych, również w segmentacji rynku dóbr trwałego użytkowania. W pracy przeanalizowano specyfikę zastosowań do segmentacji rynku konsumentów dóbr trwałego użytkowania jako ilustrację możliwości aplikacyjnych. Na podstawie literatury przedmiotu przytoczono przykładową procedurę segmentacyjną oraz przedstawiono typologię metod stosowanych w segmentacji rynku. Zestawiono wybrane przykłady praktycznego wykorzystania tej grupy metod wielowymiarowej analizy statystycznej w segmentacji rynku dóbr trwałego użytkowania.}, type={artykuł}, title={Marketing Applications of Cluster Analysis to Durables Market Segmentation}, }