@misc{Lipowska_Małgorzata_Styl_2019, author={Lipowska, Małgorzata and Wojtowicz, Agnieszka}, year={2019}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, publisher={Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego im. Polskich Olimpijczyków we Wrocławiu}, language={pol}, abstract={Cel badań. Celem badań było określenie związków pomiędzy motywacją uczniów do ćwiczeń a stylem kierowania lekcją przez nauczyciela wychowania fizycznego, w klasach IV–VI szkoły podstawowej. Materiały i metody. W badaniach udział wzięło 150 uczniów z dwóch szkół pod-stawowych: 75 dziewcząt oraz 75 chłopców klas IV, V i VI. Wykorzystano dwa kwestionariusze: BREQ-2 (Behavioural Regulation in Exercise Questionnaire) służący do określenia rodzaju mo-tywacji do uczestnictwa w lekcjach wychowania fizycznego, oraz skalę LSS (Leadership Scale for Sports) umożliwiającą określenie rodzajów zachowań nauczyciela w trakcie lekcji. Wyniki.Pozytywna informacja zwrotna była najsilniej związana z motywacją wewnętrzną uczniów. Za-chowania autokratyczne nauczyciela wiązały się z brakiem motywacji uczniów do ćwiczeń na lekcji. Odnotowano rozbieżności w stylach pracy nauczyciela pomiędzy klasami IV, V i VI. Liczba zachowań nauczyciela pozytywnie związanych z motywacją autonomiczną zmniejszała się w V i VI klasie w porównaniu z klasą IV. Wnioski. Styl zachowania nauczyciela w czasie lekcji był zwią-zany z poziomem motywacji uczniów do uczestnictwa w lekcjach WF.}, type={artykuł}, title={Styl kierowania klasą a motywacja uczniów do aktywności fizycznej na lekcjach wychowania fizycznego w klasach IV–VI szkoły podstawowej}, keywords={styl kierowania klasą, aktywność fizyczna, dzieci, SDT}, }