@misc{Tyran_Ewa_Competitiveness_2006, author={Tyran, Ewa}, year={2006}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, description={Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu; 2006; nr 1118, t. 2, s. 449-454}, publisher={Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu}, language={eng}, abstract={Konkurencyjność w turystyce, rozumiana jako zdobycie przewagi ekonomicznej, ma szereg aspektów. Turystyka, jako potrzeba wyższego rzędu musi konkurować w ramach funduszu konsumpcji swobodnej z innymi sposobami jej zaspokajania. Turystyka wiejska konkuruje z innymi formami turystyki alternatywnej - głównie masową i zagraniczną. Agroturystyka jest formą wypoczynku, która w ostatnich latach zdaje się mieć przewagę konkurencyjną i wywołuje znaczne zainteresowani Kolejnym aspektem konkurencyjności jest rywalizacja pomiędzy regionami świata i krajów w przeciąganiu turystów.Badania wskazują, że w Polsce znaczną przewagę konkurencyjną mają obszary górskie, którą zapewnia przede wszystkim znacznie dłuższy sezon turystyczny, długa tradycja usług turystycznych i stosunkowo dobra infrastruktura turystyczna. Następuje też ciągła poprawa jakości usług turystycznych - absolutnie niezbędny warunek osiągania przewagi konkurencyjnej.Turystyka wiejska jest dobrym i może być jeszcze lepszym źródłem dochodów na obszarach wiejskich i może stanowić istotny element zrównoważonego, wielofunkcyjnego rozwoju obszarów wiejskich, przy spełnieniu określonych wymagań zgłaszanych przez turystów.}, type={artykuł}, title={Competitiveness of Rural Tourism}, }