@misc{Nikitenko_Danuta_Twórczość_2022, author={Nikitenko, Danuta}, contributor={Kowal-Orczykowska, Anna. Redakcja}, identifier={DOI: 10.5604/01.3001.0016.1788}, year={2022}, rights={Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)}, description={Zeszyty Naukowe Collegium Witelona, nr 44(3)/2022, s. 11-28}, publisher={Wydawnictwo Collegium Witelona Uczelnia Państwowa}, language={pol}, abstract={Twórczość jest obiektem zainteresowania wielu nauk, także pedagogiki. Każda dyscyplina rozpatruje to zjawisko z własnej perspektywy. Na gruncie pedagogiki twórczości rozumiana jest jako dyscyplina wiedzy teoretycznej i praktycznej. W zakresie wiedzy praktycznej odnosi się do kompetencji współczesnego nauczyciela i jego uczniów. Artykuł wskazuje na istotne kwestie wyprowadzające z ustaleń definicyjnych i terminologicznych pojęcia twórczości zjawisko kreatywności jako postawę człowieka twórczego. Przegląd poszczególnych stanowisk na ten temat nie jest ani pełny, ani wyczerpujący, a jedynie skoncentrowany na ustaleniu miejsca kreatywności w pedagogice twórczości oraz roli, jaką pełni w sferze nauczania i wychowania dziecka.}, title={Twórczość i kreatywność w rozważaniach psychologicznych i pedagogicznych ukierunkowanych na wspieranie kreatywności dziecka wczesnej edukacji (artykuł przeglądowy)}, type={artykuł}, keywords={pedagogika, pedagogika twórczości, kreatywność, postawa twórcza, edukacja dziecka}, }