Filters
  • Collections
  • Group objects
  • File type
  • Date

Search for: [Abstrakt = "Przedmiotem niniejszego artykułu jest próba wyjaśnienia przyczyn wypłat dywidend przy wykorzystaniu podejścia behawioralnego. Zgodnie z koncepcjami behawioralnymi dotyczącymi dywidend wypłaty środków pieniężnych na rzecz akcjonariuszy są dokonywane z uwzględnieniem preferencji co do konsumowania bieżących dochodów, kosztów transakcyjnych związanych ze sprzedażą akcji oraz tego, że otrzymywanie dywidendy wzmacnia związek między właścicielami i zarządzającymi firmami. Narzędziem wykorzystanym do badania opinii menedżerów była ankieta. Na podstawie wyników analizy ankiet można stwierdzić, że w opinii menedżerów akcjonariusze potrzebują dywidend na finansowanie konsumpcji. Inwestorzy w tym celu wykorzystują dywidendy, chcąc uniknąć kosztów transakcyjnych związanych ze sprzedażą akcji. Jednocześnie menedżerowie są przekonani, że akcjonariusze nie wykorzystują dywidend dla kształtowania struktury portfela inwestycyjnego. Dywidenda nie jest znaczącym czynnikiem determinującym dobór akcji do portfela inwestycyjnego. Wydaje się więc, że koncepcje związane z finansami behawioralnymi mają istotne znaczenie w procesie kształtowania i wyjaśniania wypłat dywidend."]

Number of results: 1

Items per page:

This page uses 'cookies'. More information